Co je to samoodečet a kdy se provádí

Samoodečet je odečet provedený a nahlášený zákazníkem.
Vždy se zapisuje stav měřicího přístroje bez desetinného místa (desetinné místo se nijak nezaokrouhluje – zapisuje se pouze celé číslo a je jedno, co je za desetinnou čárkou).

Kdy se provádí samoodečet:

  • Kontrolní odečet při změně ceny dodávané energie, při změně zákazníka (přepis odběratele), nebo při změně dodavatele (distributor se nemění, zůstává stejný)
  • Fakturační (periodický) odečet, v případě že právě probíhá roční vyúčtování spotřeby a když zákazník obdržel výzvu (nebo samoodečtovou kartičku) po neúspěšné návštěvě odečítače a neprovedení reálného odečtu
    • nahlašování samoodečtů předem, ještě před návštěvou odečítače, není vhodné
    • v případě, že není při periodické fakturaci k dispozici reálný odečet nebo samoodečet, je proveden automatický odhad

Jak provést samoodečet:

Samoodečet se uvádí vždy u distributora podle daného distribučního území, a to dle jeho postupu. Kontakt na jednotlivé distributory elektřiny a plynu uvádíme níže.

Co budete potřebovat:

  • Výrobní číslo měřicího přístroje
  • Stavy registrů měřicího přístroje
  • Údaje o odběrném místě – EIC (plyn) nebo EAN (elektřina)
  • Vaše údaje a kontakty
  • Ideální je pořízení fotografie měřicího přístroje

Nahlášení samoodečtu elektřiny

EG.D, a.s. ZDE
ČEZ Distribuce, a. s. ZDE
PREdistribuce, a. s. ZDE

Nahlášení samoodečtu plynu

RWE – GasNet, s.r.o. ZDE
Pražská plynárenská Distribuce, a. s. ZDE
EG.D, a.s. ZDE