Co je to samoodečet a kdy se provádí
Samoodečet je odečet provedený a nahlášený zákazníkem.
Vždy se zapisuje stav měřicího přístroje bez desetinného místa (desetinné místo se nijak nezaokrouhluje – zapisuje se pouze celé číslo a je jedno, co je za desetinnou čárkou).
Kdy se provádí samoodečet:
- Kontrolní odečet při změně ceny dodávané energie, při změně zákazníka (přepis odběratele), nebo při změně dodavatele (distributor se nemění, zůstává stejný)
- Fakturační (periodický) odečet, v případě že právě probíhá roční vyúčtování spotřeby a když zákazník obdržel výzvu (nebo samoodečtovou kartičku) po neúspěšné návštěvě odečítače a neprovedení reálného odečtu
- nahlašování samoodečtů předem, ještě před návštěvou odečítače, není vhodné
- v případě, že není při periodické fakturaci k dispozici reálný odečet nebo samoodečet, je proveden automatický odhad
Jak provést samoodečet:
Samoodečet se uvádí vždy u distributora podle daného distribučního území, a to dle jeho postupu. Kontakt na jednotlivé distributory elektřiny a plynu uvádíme níže.
Co budete potřebovat:
- Výrobní číslo měřicího přístroje
- Stavy registrů měřicího přístroje
- Údaje o odběrném místě – EIC (plyn) nebo EAN (elektřina)
- Vaše údaje a kontakty
- Ideální je pořízení fotografie měřicího přístroje